ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI
Asgari Ücret Tespit Komisyonu yaptığı toplantılar sonucunda 2014 yılının 1. altı aylık dönemi ile 2. altı aylık döneminde işçiler için geçerli olacak günlük asgari ücret tutarlarını belirlemiştir.
Bu yıl 16 yaşından büyük ve 16 yaşından küçük işçiler için ayrı asgari ücret belirlenmesi uygulamasına da son verilmiştir.
Komisyonun bu konuda verdiği 31.12.2013 tarih ve 2013/1 sayılı Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı 31.12.2013 tarih ve 28868 (3.Mükerrer)Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
01.01.2014 tarihinden itibaren geçerli olacak günlük ve aylık asgari ücret tutarları aşağıda belirtilmiştir.
|
|
16 yaşını doldurmuş ve doldurmamış işçiler
|
|
Dönem
|
Günlük (TL)
|
Aylık (TL)
|
|
01.01.2014-30.06.2014
|
35,70
|
1.071,00
|
|
01.07.2014-31.12.2014
|
37,80
|
1.134,00
|
Çıraklara ve stajyerlere verilecek asgari ücret ise, 2014 yılının ilk yarısında 321,30 TL, ikinci yarısında 340,20 TL olacaktır.
İşverene maliyetinin hesaplanması
|
|
01.01.2014 - 30.06.2014
|
01.07.2014 - 31.12.2014
|
|
Brüt asgari ücret
|
1.071,00 TL
|
1.134,00 TL
|
|
Sosyal güvenlik primi işveren payı (%20,5)*
|
219,56 TL
|
232,47 TL
|
|
İşsizlik sigortası işveren payı (% 2)
|
21,42 TL
|
22,68 TL
|
|
Toplam maliyet
|
1.311,98 TL
|
1.389,15 TL
|
|
* 5510 sayılı Kanun'un 81. maddesinin (ı) bendine göre, bentte belirtilen şartları sağlayan işverenlere, SGK primi işveren payında 5 puanlık indirim sağlanmaktadır. Söz konusu işverenler için SGK primi işveren payı % 15,5 olarak dikkate alınacaktır.
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Saygılarımızla,
Yakup UYGUN – İbrahim ÖNER